"De lijnen zijn kort, de communicatie is helder en we weten: als er iets speelt, dan wordt het opgelost. ICT&CO voelt als een verlengstuk van ons team."
Sheila, officemanager Koninklijke Spido
Over Koninklijke Spido
Koninklijke Spido is een iconische rederij uit Rotterdam dat al ruim 100 jaar bezoekers meeneemt langs de indrukwekkende skyline, havens en waterwegen van de stad. Met dagtochten naar onder andere Kinderdijk en met feesten en evenementen aan boord is Spido niet alleen een vertrouwde naam in de regio, maar ook een bekende speler op landelijk niveau. Het bedrijf telt inmiddels zo’n 80 medewerkers, waarvan een deel actief is op kantoor en een deel op de schepen.
Vertrouwd gezicht via ICT&CO
De samenwerking met ICT&CO ontstond via een bekende naam: Frank. Hij was jarenlang verantwoordelijk voor de ICT bij Spido, destijds nog via een andere organisatie. “Onze paden kruisten opnieuw en toen was de keuze snel gemaakt. Dat we samenwerking voortzetten via ICT&CO voelde als thuiskomen,” vertelt Sheila. Sinds 2022 is ICT&CO de vaste ICT-partner van Spido. Een belangrijk onderdeel van de werkwijze is het maandelijkse bezoek op locatie. Dat persoonlijke contact wordt enorm gewaardeerd: “Ze kennen onze systemen, de mensen en manier van werken. Dat maakt echt verschil,” vertelt Sheila. Ook buiten die momenten is ICT&CO goed bereikbaar voor urgente zaken. De combinatie van betrokkenheid en bereikbaarheid zorgt voor een samenwerking die voelt als een verlengstuk van ons team.
Ondersteuning op maat
ICT&CO ondersteunt Spido met netwerkbeheer, infrastructuur en ICT-support. Nieuwe laptops, servertoegang en gebruikersaccounts worden via ICT&CO geregeld. “Als er een nieuwe medewerker start, dan loopt dat via hen. Account aanmaken, laptop klaarzetten, toegang tot de juiste schijven: het werkt gewoon goed,” aldus Sheila. Ook de serverkast en firewall vallen onder het beheer van ICT&CO. “Recent liep een mailbox vol en dan is het fijn dat er direct extra capaciteit geregeld wordt. En hoewel dit soort werkzaamheden op afstand kunnen worden uitgevoerd, is het maandelijkse bezoek voor ons van grote waarde. Zaken worden direct besproken en dat geeft vertrouwen.”
Veiligheid en vertrouwen
Digitale weerbaarheid is een belangrijk thema binnen ICT&CO. Daarom houdt team ICT&CO de klant proactief op de hoogte van updates, risico’s en noodzakelijke aanpassingen. “Ze leggen uit wat ze doen en waarom. We weten dat hij ons goed beveiligt en denken daar zelf ook steeds meer over na. We vertrouwen erop dat ICT&CO ons daarin blijft begeleiden. Het is enorm fijn dat we dat uit handen kunnen geven.”
Heldere samenwerking
De samenwerking met ICT&CO wordt door Spido als prettig en betrouwbaar ervaren. “De lijnen zijn kort, de communicatie is helder en we weten: als er iets speelt, dan wordt het opgelost. ICT&CO voelt als een verlengstuk van ons team,” aldus Sheila. “De klik met Frank en ICT&CO is goed en wat ons betreft blijven we nog lang samenwerken.”
Ook een oplossing
op niveau?
Betrouwbaar, veilig en tegen een scherpe prijs.
Ontdek wat we jou te bieden hebben.